چنگال اندروز چیست؟!

چنگال اندروز چیست؟!

چنگال اندروز چیست؟!

چنگال اندروز چیست؟!

چنگال اندروز یکی از ابزار های تحلیل تکنیکال می باشد که شکل ظاهری آن شبیه چنگال می باشد و توسط آلن اندروز به جهان معرفی شد به همین خاطر برای احترام به او ، به چنگال اندروز مشهور شد.

آلن اندروز معتقد بود که خطوط حمایت و مقاومت کلاسیک دیگر کارایی چندانی در بازار ندارند و به ابزار قدرتمند تری برای پیش بینی نوسانات قیمت نیاز است ، بنابر این تحقیقات او منجر به ابداع چنگال اندروز شد.

چنگال اندروز بر اساس خط روند ها و سقف ها و کف های مهم نمودار قیمت-زمان شکل می گیرد و انواع مختلفی نیز دارد.

انواع چنگال اندروز

  1. خطوط میانی سنتی
  2. خطوط میانی شیف
  3. خطوط میانی داخلی
  4. خطوط میانی شکاف

نکته : در این مطلب تنها به چنگال اندروز میانی سنتی می پردازیم زیرا در حال حاضر چنگال معروف و پرکاربردی است که استفاده می شود. چنگال های دیگر در نوع رسم و تحلیل با نوع میانی سنتی تفاوت دارند و زیاد به کار برده نمی شوند.

چنگال میانی سنتی چنگالی است که در بین فعالین بازار سرمایه به چنگال اندروز معروف است.

نحوه رسم چنگال اندروز

برای رسم چنگال اندروز ابتدا باید با مفاهیم پیوت و خط روند آشنا باشیم زیرا برای رسم این ابزار از پیوت های ماژور و خط روند ها استفاده می شود.

بطور خلاصه می توان گفت که پیوت ماژور نقاط برگشتی اصلی در نمودار هستند و خط روند خطی است که از اتصال پیوت ها بدست می آید.


برای مطالعه بیشتر درباره خط روند به این مطلب مراجعه کنید: خط روند در تحلیل تکنیکال چیست؟!


برای مثال در تصویر زیر که نمودار نماد خزامیا می باشد ، پیوت های ماژور را با فلش آبی مشخص کرده ایم و با اتصال برخی از آنها دو خط روند حمایتی و مقاومتی در یک روند صعودی رسم کردیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.